קידום לבן מול אפור

כמעט כל חברה שמציעה שירותי קידום אתרים, מנסה לשכנע אותנו שהיא מספקת קידום מקצועי ואיכותי אשר לא נקבל בשום מקום אחר. העניין הוא שהצרכן הממוצע לא תמיד יודע מה מוכרים לו, ומדוע חברה אחת טובה יותר בהכרח מחברה אחרת.

קידום לבן מול קידום אפור

חשוב להבין כי ישנן שיטות שונות לקדם אתרי אינטרנט וכל חברה בוחרת בשיטות הנוחות לה. עם זאת, חלק מהשיטות נחשבות למסוכנות יותר וחלק למסוכנות פחות מבחינת המדיניות של מנועי החיפוש השונים. ככל שהשיטה נחשבת לאפורה יותר, כך הסיכוי שהאתר ייענש בשלב מסוים וירד בדירוגים במנוע החיפוש, גובר. הסכנה היא לא רק שהאתר יחזור לדירוגים הקודמים שלו לפני התחלת תהליך הקידום , אלא גם שהאתר ייעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש או יופיע במקומות לא רלוונטיים שאף אחד לא מגיע אליהם. כך תהליך הקידום לא רק שלא ישיג את מטרתו, אלא עלול לגרום לאתר ולעסק העומד מאחוריו נזק בלתי הפיך!

מקצועיות בקידום אתרים נמדדת באחריות לטווח הארוך ושקיפות

בגלל הסכנות הרבות שקיימות בקידום לא אחראי, הרי שהמקצועיות של חברת קידום אתרים אמינה נמדדת בעיקר ביכולת שלה להבטיח ללקוח קידום אפקטיבי לטווח הארוך. ישנן דרכים רבות לעלות בדירוגים של מנועי החיפוש ללא סכנת ענישה, אבל גם הלקוח צריך להבין שקידום אפקטיבי יכול לקחת חודשיים רבים, וזו בדיוק הסיבה שדווקא החברות המקצועיות לא מתחילות לקדם אתר לתקופה של פחות מחצי שנה ובמקרים מסוימים גם שנה שלמה.

פרט חשוב שכדאי לדעת הוא שחברה מקצועית בדרך כלל תספק דוחות מעקב מפורטים עם רשימת הפעולות העיקריות שביצעה בתקופה המדוברת (חברה שמשתמשת בשיטות שנויות במחלוקת בדרך כלל לא תקפיד על שקיפות ברמה כזו).

לסיכום

ללקוח אמנם אין תמיד אפשרות לבחון מראש את רמת המקצועיות של חברת הקידום אליה הוא פונה, אך הוא בהחלט יכול ליצור קשר עם לקוחות קודמים של חברת הקידום ולבחון את רמת שביעות הרצון שלהם. כמו כן, אם חברה מסוימת מתפארת במיקומים ספציפיים של לקוחותיה, יש דרך פשוטה לבדוק זאת באמצעות תוכנות מעקב אחרי מיקומים בגוגל.