ניהול מוניטין ברשת

בשנים האחרונות, המוניטין של חברות ואירגונים ברשת הוא גורם קריטי להצלחתן או נפילתן. הרשת מנוהלת על ידי בלוגרים, טוקבקיסטים, פייסבוק וטוויטר, כאשר כל דבר שנכתב בה עשוי מהר מאוד להפוך ויראלי. תגובה רעה על אישיות, או על חברה או עסק בבלוג אינה פרט זניח שכן האיזכורים הללו יופיעו במנועי החיפוש, וישפיעו לרעה על המוניטין של העסק.

קל מאוד למצוא מידע שלילי על אנשים או גופים עסקיים ברשת, זאת משום שאנשים לא נוטים לדבר על “כמה שהכל בסדר”, אלא לתת ביקורת כאשר הם רואים פעילות או התנהגות שלילית. גם אם בניתם מוניטין מצויין לחברה שלכם, הוא עשוי להפגע ברגע, ללא ניהול נכון. טוקבק, ביקורת שלילית בבלוג, ותגובות במדיומים נוספים, עשויים להגיע מהר מאוד לעמוד הראשון בגוגל. מתחרים, וגורמים שמעוניינים ברעתכם, עשויים מאוד ליצור באז שלילי, אם באמצעות טוקבקים, או תגובות באתרי ביקורת צרכנים. עם טיפול נכון ומקצועי ניתן להמנע מכך, למזער את המוניטין השלילי, לבנות את החיובי, ולהמנע מאובדן כספים לאירגון.

פעולות שנעשות במסגרת ניהול מוניטין ברשת, מתייחסות לאתרי אינטרנט, בלוגים, טוקבקים, פורומים, פעילות ברשתות חברתיות, יוטיוב, ובעצם כל אותם מרכיבים שנוגעים בהם כשמתעסקים בשיווק אינטרנטי. הניהול נעשה על פי תכנון אסטרטגיה, ואחריה אחזקה שותפת של שיפור ושימור מוניטין חיובי ברשת.

בניהול מוניטין ברשת יש צורך בפעילות שותפת ואקטיבית. הדבר הבסיסי והראשון שחשוב לוודא הוא ששם המותג שלכם נמצא בראש רשימת החיפוש בגוגל, וששאר הקישורים אינם פוגעים במוניטין האירגון, אלא תורמים לו. גם אם יש בסיס אינטרנטי טוב לחברה, הדבר יכול להשתנות כל רגע בזמן אמת. פוסט שלילי בבלוג עשוי לגרור הפסדים גדולים, גם אם המידע בו אינו נכון, משום שהמידע מגיע לצרכנים רבים. אחזקת המוניטין באמצעות שימוש בטכניקות קידום ושיווק באינטרנט, יכול להגן על המותג שלך, ולחזק אותו.