איך בוחרים שירותי קידום אתרים

בארץ קיימות עשרות אם לא מאות חברות לקידום אתרים, ואלו שלא נמצאות בעמוד הראשון בגוגל, בוחרות לעיתים בשיטות שיווק אגרסיביות אשר עלולות לבלבל את מי שלא מכיר את התחום מקרוב. לעולם לא יכולים להיות בטוחים ב – 100% כאשר בוחרים בשירותיה של חברת קידום אתרים מסוימת, אך יש לא מעט שאלות שחשוב לשאול לפני שמבצעים את הבחירה:

מהו התחום המקצועי של החברה – השאלה הזו אולי נשמעת מעט משונה, אך האמת העצובה היא שיש לא מעט חברות לבניית אתרים שמכריזות על עצמן כחברות קידום אתרים למרות שאין להן כמעט ידע מקצועי בנושא. לכן, חשוב לבדוק את הרקע של החברה ושל העומדים בראשה.

היסטוריה של לקוחות – חשוב לבדוק מי היו הלקוחות הקודמים של החברה ואם נותק הקשר עימה, מדוע הוא נותק. לא כדאי להסתמך על מיקומים שמפרסמת חברת הקידום, מכיוון שאלו יכולים להשתנות מהיום למחר.

חוות דעת על אתר חברת הקידום – גם לחברת קידום אתרים קטנה עם מעט לקוחות, יש בדרך כלל לפחות אתר אחד או שניים שנמצאים בבעלותה והיא מקדמת בצורה עצמאית. ניתן להסתמך על האתרים האלו ולשאול את דעתו של מקדם אתרים חיצוני אודות טיב שיטות הקידום שהופעלו בעת קידום האתרים הללו.

שקיפות – אולי הדבר החשוב ביותר שיש לבדוק כאשר בוחרים חברת קידום אתרים. אם החברה לא מתחייבת לספק דוחות תקופתיים ללקוח ואינה מוכנה לחשוף את שיטת העבודה שלה, ייתכן כי היא פעולת בשיטות מסוכנות שעלולות לגרום לאתר נזק בעתיד.

התחייבות לתוצאות – קשה מאוד להתחייב למיקומים ספציפיים במנועי חיפוש, ולכן חברה אמינה בדרך כלל תתחייב להעלאת כמות הכניסות באחוז מסוים. דווקא ככל שההבטחות גדולות יותר, כך הסיכוי שיהיה ניתן לממש אותן קטן.

מעורבות בקהילה המקומית – האם החברה משתתפת קבוע בפורומים כאלו ואחרים של מקדמי אתרים? האם יש לה בלוג עם פוסטים עדכניים. מידת המעורבות של חברת הקידום בקהילה המקצועית, יכולה להעיד על רמת החדשנות שלו, דבר חשוב מאין כמוהו בתחום כה דינאמי ומתפתח.